Dansk specialeforum om agamer
29 Januar, 2012, 02:38 *
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde

Hjem   Hjælp Søg Foto album Log på Registrér  
Sider: 1 [2]   Gå ned
  Udskriv  
Forfatter Emne: skægagame muligvis syg  (Læst 1185 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
cadela
Gæst
« Svar #15 Dato: 28 September, 2009, 16:01 »

hvis den er 9 måneder så er det også på tide at skifte dem over til grønt. og de vil altid helst have levende, jeg vil personligt også hellere have en god bøf, end jeg vil have en stak salat, men hvis de får det grønne og så 1 - 2 gange om ugen giver du dem grønt om morgenen, og så levende om eftermiddagen, så vil de bare være det gladere for det levende når de får.
Lige billeder er meget svært at se en alder ud fra, da de kan have store forskelle i størrelse vores er alt fra 44 - 52 cm, og de er alle fuldvoksne.
så der er ikke nogen gylden måde at se om de er fuldvoksne. Men kom bare med billeder vi vil da gerne se dem Humørgrin
Logget
bimmer
Jr. Member
**

Beskeder: 99

« Svar #16 Dato: 29 September, 2009, 15:21 »

Men den spiser lidt grønt især hvis jeg gir tar friske mælkebøtter og stikker ind foran snuden, men selve skålen med  vejbred og mælkebøtter blade piller den ik meget ved, kommer det med tiden når den blir sulten nok?
Logget
cadela
Gæst
« Svar #17 Dato: 29 September, 2009, 18:34 »

bare lad den sulte 1-2 dage, så skal den nok tage det, men bare sørg for at den altid har grønt inde så den kan tage, så efter lidt tilvænding så skal den nok tage det nye.
Logget
bimmer
Jr. Member
**

« Svar #18 Dato: 02 Oktober, 2009, 13:55 »

Den har fået helt alm afføring nu Smiley så jeg er rigtig glad.
Min teori er jeg har givet den lidt for meget gulerod som er dårligt får maven sammen med det grønne, og jeg skar det i små stykker i stedet for revet gulerod. Virkelig vigtig man gør det rigtig har jeg nu lært.
Men jeg uploader et par billeder snart når jeg lige får lånt digi kamera.
Cadela hvordan gir du egenligt dine agamer vitaminer når du foder hovedsaligt med grønt ? jeg pjeler jo at gi den det sammen med foderdyrene på samme møde jeg gør med kalk ryster dem i det 2 gange om ugen-- kalk altid selvf, når det er foderdyr..
Og skal jeg egenligt kun begynde at gi den grønt fremover nu, også hvis den kun er 9-10 måneder?
mange tak for din/jeres hjælp det er jeg virkelig glad for
Logget
cadela
Gæst
« Svar #19 Dato: 02 Oktober, 2009, 14:00 »

du skal hovedsalig give dem grønt nu ja.
så lav en fodrings plan hvor du fx giver grønt mandag til torsdag. fredag levende, lørdag faste, søndag så køre du på grønt igen, og så drysser du vitaminer ud over det grønne og lige blander det rundt, så der ikke er fyldt med vitamin pulver da det ikke smager pisse godt :-)

Lav en fast vitamin dag fx. søndag. Og så ellers giv de levende dyr kalk pulver, selv om de får masser af kalk fra det grønne, så kan de aldrig få for meget kalk :-)
Men drop at brug al den gulerod, det er ikke det bedste foder. Du er meget bedre tjent med at gå i haven, og samle en masse mælkebøtte blade / blomster, og diverse andre, vejbred, skvalderkål, langstiklet vejbred, kløver, hyben blomster, margurit blomster, smørblomster osv, der er en masse godt i naturen lige nu.

det er også fra det grønne agamen får det meste af sin væske, så får den frisk grønt så får den også væske.

Men rigtig godt at høre at den er oven på igen :-)
« Sidste ændring: 02 Oktober, 2009, 14:02 af cadela » Logget
bimmer
Jr. Member
**

« Svar #20 Dato: 02 Oktober, 2009, 14:15 »

Jeg foder den med vejbred mælkebøtter som jeg selv finder, det andet køber jeg rucula lidt bredbladet persille har fået at vide det indholder meget jern-så det passer jeg på med Har også lavet et emne om skvadderkål men ingen skriver i det Smiley ville jeg rigtig gerne lære at kunne finde vil bare være 100% sikker på det er det rigtige, har ellers kigget meget på google om det, men er stadig i tvivl
Ja ville da være meget nemmere hvis jeg kunne finde det hele selv, har læst man kun bestille et blad mener det var nhf et bestemt nr, burde jeg  gøre hvor de skriver om grønt man kan samle fra naturen.
Logget
kdyvelkov
Gæst
« Svar #21 Dato: 02 Oktober, 2009, 14:57 »

Jeg arbejder på en plukkeguide, så du skal nok lære hvordan en masse ser ud men er lidt hængt op for tiden med intensiv køreskole på 3 uger og skoleperioder, så er ikke så meget hjemme til at føre den ud i livet.
Logget
bimmer
Jr. Member
**

« Svar #22 Dato: 02 Oktober, 2009, 16:49 »

Ej hvor lyder det godt Smiley har læst et par stykker men jeg syntes jeg stadig har lidt svært ved at genkende dem heri bland skvadderkål som jeg har fået fortalt af min kamerat skulle indholde supermange gode ting.
Logget
bimmer
Jr. Member
**

« Svar #23 Dato: 03 Oktober, 2009, 13:59 »

Jeg har lige aftalt med en go ven at jeg må låne hans kamera fra imorgen og nogen uger frem, Så jeg tænkte jeg ville ta et par billeder som jeg mener er skvadderkål og uploade på dette site for at se om det er det rigtige jeg har fat i, Men så tænkte jeg på jeg vil meget gerne hjælpe dig med guiden hvis du kan bruge min hjælp, jeg kan godt tage billeder af forskellige blomster og planter, både hvordan de ser ud i naturen og når de er plukket så de er nemt at genkende, hvis du ik allerede har taget mange billeder Smiley og hjælpe hvis der er andet,, du må endelig sige til fordi jeg syntes det er super godt du gider bruge tid på og lave en guide til os andre og spændene samtidig som også gøre mig en del klogere omkring hvad jeg kan bruge fra naturen. thumbs up:)
Logget
Sider: 1 [2]   Gå op
  Udskriv  

Gå til: